PAYLAŞ

Geçtiğimiz hafta sonu yine harika bir parkurda yürüdük. Rotamız Antalya’nın Manavgat ilçesindeki Bozburun Dağının eteklerinde yer alan Deli Sarnıç Mahallesi’nden başladı. Selge Antik Kenti’ne doğru devam etti ve Köprülü Kanyon’da son buldu.

Bozburun dağı

Anlatmaya ilk Bozburun Dağı’nın jeolojik yapısından başlamak istiyorum. Köprülü Kanyon’u geçip Deli Sarnıç’a doğru giderken yol boyunca kaya oluşumlarını hayranlıkla izledik. Sanki el ile örülmüş gibiydi. Bu muhteşem kayalar, deniz tabanından yükselen kum ve çakıl alanlarının basınçla, toprak ve mil ile birleşmesi sonucu oluşmuş.

Bu oluşuma Konglomera kayaları deniyormuş. Dağın yukarı kısımlarına çıkmaya başladıkça manzaramız değişmeye başladı. Ormanların arasından yükselen peri bacalarını andıran değişik kaya oluşumları görmeye başladık. Son dönemde bu bölge “Avatar Diyarı” diye anılmaya başlamış. Avatar filmindeki kayalıklara benzediği söylense de ben pek benzetemedim.

doğa genel
Akdeniz Trekking rotalarından Deli sarnış köprülü kanyon yolundan
köprülü
Deli Sarnıç Köprülü Kanyon trekking rotasında yer yer yükselip harika manzaralar izliyoruz.

Yol İki Ay Kapalı

Deli Sarnıç Mahallesi’ne ulaştığımızda yarım saat kadar boş vaktimiz vardı. Sarnıçları gezmek istedik ancak kapalı olduğu için gezme şansını yakalayamadık. O sırada orada yaşayan köylülerle sohbet etme fırsatı buldum. Geçimlerini hayvancılıkla sağlıyorlarmış. Kışları sadece 8 hane yaşıyormuş, yılın iki ayı yollar kapalıymış ve ulaşım sağlanamıyormuş. Yazın hane sayısı 60’a çıkıyormuş. Köyün gençleri okumak veya çalışmak için şehre göç etmiş. Sadece 18 yaşında bir genç kız varmış, oda üniversite sınavlarına hazırlanıyormuş.

St. Paul’un İzinde

Sohbetten sonra St.Paul Yolu’nu takip ederek Selge’ye doğru yola çıktık. (St. Paul Yolu 2004 yılında Kate Clow tarafından işaretlenmiş, Antalya ve Isparta sınırları içinde kalan önemli Roma kentlerinin üzerinden geçen Türkiye’nin ikinci en uzun mesafe yürüyüş parkuru. Parkur uzunluğu 500km’dir.) Muhteşem manzaralar eşliğinde inişli çıkışlı parkurumuzu bitirip Selge Antik Kenti’ne ulaştık.

Antik kenti gezdikten sonra tekrar patikalardan Köprülü Çay’a doğru bir süre yürüyüşümüze devam ettik. Romalılardan kalma antik Oluk Köprü’ye kadar yürümeyi planlamıştık ancak karanlığa kalma ihtimalimize karşı vazgeçip kalan kısmı başka bir hafta sonuna bırakarak, Köprülü Çay’a döndük. Köprülü Çay’a gelmişken, meşhur defne yaprağı ve sarımsak ile beraber asma yaprağına sarılarak servis yapılan alabalık yemeden dönmek olmaz diye düşünüp günü muhteşem bir ziyafet ile sonlandırdık.

Deli sarnıç Köprülü kanyon

Booking.com

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here