Seyahatlerin en önemli bölümünü bir yerden diğer bir yere yapılacak olan ulaşım oluşturuyor. Ucuz bir yolculuk yapmak için çeşitli alternatifler mevcut. Ucuz uçak bileti, ucuz tren bileti ve tabii ki ucuz otobüs bileti bulabilmek hem seyahatinizi erken planlamaya hem de sizin konfor tercihlerinize bağlı olabiliyor. Flixbus rehberi de bu nedenle işinize yarar bence!

Türkiye’de de en ucuz otobüs biletlerini alabileceğiniz online servisler bulunuyor. Bunlardan biri olan Obilet.com hakkındaki yazımızı buradan okuyabilirsiniz.

Flixbus Rehberi: Ucuz Otobüs Bileti ile Avrupa’nın Her Yerine

Geçtiğimiz hafta Paris’ten Düsseldorf’a gitmem gerekti. Ani alınan bu karar, son dakika yapılan bir seyahat planında ucuz alternatifleri bulmak için zor bir süreç yaşatıyor. Bu nedenle Avrupa’da bir şehirden bir şehire hatta bir ülkeden bir ülkeye yapacağım yolculuğun ucuzluk alternatifleri için interneti kolaçan etmeye başladım.

Flixbus rehberi

Avrupa’da En Ucuz ve En Hesaplı Seyahat

Paris ile Düsseldorf arasında ulaşım için birçok seçenek bulunuyor. Bunların ilk akla gelenleri sırasıyla uçak, tren ve otobüs olarak biçimleniyor. Yaptığım kısa araştırmada Paris – Düsseldorf arasında tercih edebileceğim bir hızlı tren yolculuğunun benim gideceğim tarihte en ucuz fiyatının tek yön 133 Euro olması tren alternatifini aklımdan sildirdi. Hemen uçaklara hatta Avrupa’nın birçok havaalanı arasında uçuşlar gerçekleştiren lowcost havayollarının tarifelerine bakmaya başladım. Onlarında yine benim tercihim olan tarihlerde en ucuz fiyatının 95 Euro’lar civarında olması nedeniyle son alternatifim olan ucuz otobüs bileti bakmaya başladım.

Ucuz otobüs bileti Flixbus rehberi

O sırada Avrupa içerisinde yaptığım yolculuklarda çok fazla karşıma çıkan Flixbus otobüsleri aklıma geldi. Hemen internet sitelerine girdim. Gideceğim mesafenin uzun olması ve geceyi otobüste geçirmek istemem nedeniyle akşam seferlerine bakmaya başladım. Gündüz seferleriyle arasında en az 10 Euro gibi fiyat farkı oynayan Flixbus’un Paris – Düsseldorf arasında gerçekleştirilecek olan 21:45 seferini internetten satın aldım.

Firma hakkında yapılan yorumlar oldukça olumluydu. Benim de Avrupa içerisinde pek fazla kullanmadığım otobüs alternatifiyle tanışmak için iyi bir fırsattı. Flixbus firmasının internet sitesinden kolaylıkla aldığım biletim QR kod olarak bana mail ile ulaştı ve aynı akşam otobüse binmek için Paris’te kalkış noktası olarak belirlenen noktalardan biri olan Porte Maillot’daki terminale metro ile ulaştım. Bekleyen o kadar çok insan vardı ki bu beni oldukça şaşırttı. Yaklaşık bir saat içerisinde Paris’ten Avrupa’nın birçok yerine onlarca otobüs hareket etmeye başladı.

Flixbus Rehberi: En Ucuz Otobüs Bileti

Benim bineceğim çift katlı klasik yeşil renklerle giydirilmiş bir Flixbus otobüsü terminale geldiğinde şoförün yanına gittim ve elimdeki QR kodlu bileti sordum. Cebinden çıkardığı akıllı telefonuyla otobüsümün bu araç olduğunu ve geçebileceğimi söyledi. Koltuk numarası olup olmadığını sordum, dilediğin gibi otur dedi.

Yaklaşık yarım saat sonra aracın hareket vakti geldiğinde tam zamanında kalktık. Almanca ve ingilizce anonslardan sonra ışıklar kapandı ve yavaşça Paris’i terk ettik. Otobüs iki katlı olmasından dolayı bizdeki muavin benzeri bir de personel bulunuyordu. Diğer araçlara park yerinde baktığımda sadece çift katlı araçlarda iki personel olduğu dikkatimi çekti.

Flixbus rehberiAraçlarda koltuklar oldukça rahat. Koltuk arası diz mesafesi iyi. Koltukların altlarında priz bulunuyor. Dizüstü bilgisayarınızı veya akıllı telefonunuzu şarj edebilmek için oldukça iyi bir imkan. Wi-Fi bağlantısı yazmasına ve kaptanın yardımcısıyla bir süre bağlanmak için uğraşmamıza rağmen ben bağlanamasam da araçlarda internet bağlantısı da bulunuyor.

Gece boyu süren otobüs yolculuklarında pek uyumam. Bu yol da uzun olmasına rağmen Brüksel’de yolcu indirmek için durduğumuz yere kadar uyudum sonra Düsseldorf’a kadar pek uyku tutmadı. Bir kez mola verdik yaklaşık olarak 15 dakika sürdü. Acil ihtiyaçlar için aracın tuvaletinin de kullanılmasına izin veriliyor.

Flixbus oldukça geniş bir ağ kurarak Avrupa’nın birçok bölgesinde önemli bir ulaşım alternatifi olmuş. Paris – Düsseldorf yolculuğu için 33 Euro ödedim ve yol yaklaşık olarak sekiz saat sürdü.

Eğer Avrupa içerisinde hem ucuz hem de konforlu bir yolculuk alternatifi ararsanız Flixbus’u kullanabilirsiniz. Ancak ben yine de fiyat farkının bu kadar yüksek olmadığı dönemlerde treni tercih edeceğimi söylemeliyim.