PAYLAŞ

Bari gezi rehberinden sonra yağmurlu bir günde Bari’den trenle Lecce’nin gezilecek ve görülecek yerlerini ziyaret etmek için yola çıktık. Böylece Lecce Gezi Rehberi yazmak için bir bahane olmuş oldu.

Lecce Gezi Rehberi

Bari‘de yağmurlu bir Mayıs sabahına uyanıyoruz. Hızlıca hareket etmemiz lazım çünkü bugün Lecce’ye yani Güneyin Floransa’sına gideceğiz. Wc, duş, otelde alınan kahvaltı ve kahve sonrası kendimizi sokağa atıyoruz. Karşımıza çıkan ilk marketten ekmek, salam, peynir, kraker alıp gün boyunca karnımızı doyuracak malzemeleri çantamıza dolduruyor ve yaklaşık 10 dakika kadar sonra kendimizi Bari Tren istasyonunda buluyoruz. Yağmur yağıyor, yerler ıslak ve ayağımdaki ayakkabılar patinaj yapıyor eğer yağmur durmaz ise bugün benim işim çok zor.

Bari’den Lecce’ye Tren ile Nasıl Gidilir?

lecce gezi rehberi Bari Lecce Harita

Trenitalia makinalarından biletlerimizi alıp trene geçmeden Validate ediyor ve yaklaşık 1 saat 50 dk sürecek Bari–Lecce tren yolculuğumuza başlıyoruz. Biz biletleri 10;50 Euro – kişi başı / tek yön olarak almıştık ama 18,50 Euro ‘ya kadar bilet var. Yine de güncel fiyatları ve tarifeleri buradan kontrol edebilirsiniz.

Lecce gezi rehberi trenitaliaLecce Gezi Rehberi

Trenimiz normal bir hat treni olduğundan dolayı koltuk numarası yok. Tren, hat boyunca küçük yerleşim yerlerinden geçiyor ve bu şirin yerlerin istasyonlarında duruyor. Buralarda hayat daha yavaş akıyor sanki.

Lecce gezi rehberi tren ile

Bu arada yağmur tüm hızıyla devam ediyor. Trenden dışarıyı seyrederken yağmur ortama hüzün katıyor ve tren yavaş yavaş ilerliyor. Yan koltuktaki kadınlar biletçi ile kavga ediyorlar. Aslında hayat tam da olması gerektiği gibi devam ediyor. Farklı bir ülkede olduğumuz için bize değişik geliyor yoksa kaygılar, sıkıntılar her yerde aynı.

Lecce Gezi Rehberi

Lecce Tren İstasyonundan Şehir Merkezine Nasıl Gidilir?

Lecce‘ye vardığımızda yağmur duruyor ve tren istasyonundan yürüyerek şehir merkezine, daha doğrusu Centro Storico / Piazza Sant’Oronzo ‘ya doğru hareket ediyoruz. Daha önce Bari Gezi Rehberinde de belirtiğim gibi, merkeze gidecek otobüsler var ama saatini vs tutturmak zor gibi.

Bari gezi rehberi yazısını burada bulunan linkten okuyabilirsiniz.

Lecce tren istasyonuna sırtımızı verip tam karşıdaki Viale O.Quarta caddesi yönünde yürümeye başlıyor ve Centro tabelalarını takip ederek Via Achille Costa ‘ya kadar 20 dk gibi bir sürede ulaşıyoruz. Yollar hala ıslak ve etrafta yağmur kokusu devam ediyor.

Lecce’nin Nefis Kafeleri

Korktuğumuz oluyor ve yağmur tekrar başlıyor. Biz de kendimizi Gelateria Caffeteria Nico‘ya atıyor ve yağmur yağmasaydı burada oturmayıp neler kaçırmış olacağımızın farkına varıyoruz.

İçilen tüm kahveler ve yenilen tüm turta, çörek, cornetto, sandviç vs. son derece lezzetli. Centro Storico ‘ya girmeden önce bir kahve molası için uğranılabilecek şahane ve gösterişsiz bir mekan ve asla pişman olmayacağınıza eminim. ‘’Cornetto 1,5 Euro , Espresso 2 Euro civarı ‘’. Lecce ve civarı il Bar ,gelateria ,caffé vs hakkında buradan fikir edinebilirsiniz.

Lecce’de Gezilecek Yerler

Yağmurun dinmeyeceği belli olunca çıkıp dolaşmaya karar veriyoruz. Sanki İtalya‘nın tüm yağmurları toplanmış o gün Puglia‘ya yağıyor. Nico‘dan çıktıktan sonra kısa bir yürüyüş ile Centro Storico ve Piazza Sant’Oronzo ‘ya varıyoruz . Gerçekten dar sokaklar, eski yapılar, antik eserler ile Lecce bir tarih kitabından fırlamış gibi. Sadece etrafta gezen insanlar güncel.

Lecce Gezi RehberiPiazza Sant ‘Oronzo‘da öğle vakti geldiğinde alışveriş yapmak isteyen müşteriler olmasına rağmen kuyumcu, mağazanın kepenklerini indirip Siesta‘ya gidiyor. Okul gezisi için gelen 12-15 yaş arası bir grup bağırıp çağırarak dolaşıyor ve yağmur devam ediyor. Meydan “Ombrella, Ombrella..” diye şemsiye satmaya çalışan genel olarak Afrika kökenli olan göçmenler ile dolu . İtalya ‘nın diğer bölgelerinde olduğu gibi Leccede de şemsiye işi onların tekelinde.

Lecce Gezi RehberiYağmurlukları kafaya geçirip Colonna Sant’Oronza ve Anfitiatro Romano‘yu inceleyip bir kafede mecburi kahve molası veriyoruz. Hedefimiz Piaza Doumo ‘ya varıp Cattedrale Di Lecce‘yi ziyaret etmek! Ama biraz beklememiz lazım. Kahve molası için bakındığımız tüm kafeler yağmur nedeni ile turist istilasına uğramış halde olduğundan, İtalya‘da McCafe’de kahve içerek tarihe geçiyoruz.

Neyse ki, sonunda yağmur bir nebze de olsa hafifliyor. İnsanlar meydanda dolaşmaya başlıyor. Yağmur tam olarak durmamış olsa da gezmeye devam etmemiz lazım. Keza akşam Bari‘ye geri döneceğiz.

Via Vittoria Emenualle II caddesini takip ederek -cadde denildiğine bakmayın dar bir sokak – Piazza Del Duomo‘ya doğru ilerliyoruz. Lecce‘de her yer tarih ve sanat dolu. Şehrin mimarisi şahane. Bu nedenledir ki, kafamız sürekli yukarılarda yapıların detaylarını inceleyerek geziniyoruz.

Lecce Gezi Rehberi ve Dönüş

Piazza Del Duomo / Cattedrale di Lecce gerçekten nefis mimarisi ile etkileyici. Konusu Ortaçağ‘da geçen bir filmin setinde gibiyiz. Katedrali geziyor ve içeride oturup soluklanıyoruz. Gerçekten görülmeye değer ve kesinlikle es geçilmemesi gerek. Bir yetkili geliyor ve ziyaret saatinin bittiğini ima ederek çıkmamız gerektiğini söylüyor.

Sanırım artık acıktık. Yağmur ise artık tamamıyla durmuş durumda. Bari‘den aldığımız kumanyaları çıkartıp atıştırmaya başlıyoruz. Karnımızı doyurduktan sonra günübirlik bir gezi yaptığımızdan sırasıyla, Arcidioocesi  di Lecce , Chiesa di Santa Teresa , Basilica del Rosario, Chiesa di Sant’Irene‘yi ziyaret edip Lecce‘nin dar ve mistik sokaklarında bolca turlayıp bineceğimiz trene geç kalmamak için tren istasyonuna yol alıyoruz.

Lecce Gezi Rehberi

İstasyonun içinde şahane bir dilim pizza yiyip bir de kahve içtikten sonra trenimize geçip Bari‘ye geri dönüyoruz. Bu kez tren inanılmaz kalabalık. 1 Mayıs ve tatil olduğu için herkes bir yerlere gidiyor.

Yaklaşık 2 saatlik bir yolculuk sonunda Bari‘ye geri dönüyoruz. Ertesi gün yapacağımız Brindisi gezisi için enerji toplamamız lazım ve bu nedenle bir şeyler atıştırıp hızlıca otelimizin yolunu tutuyoruz.

Not: Eğer izlemediniz ise Ferzan Özpetek imzalı, Mine Vaganti / Serseri Mayınlar filmini Lecce hakkında çok fazla görsel barındırdığı için izlemenizi öneririm.

Booking.com

15 YORUMLAR

1. Yılların turizmcisi Can Tamtürk. Birikimlerimizi herzaman ulaşabileceğimiz bir alana taşımış olmanız büyük mutluluk verdi. Bir sonraki gezi notlarınızı merakla bekliyorum. Lecce ‘ yi gezmiş kadar oldum. Umarım zaman zaman küçük gezi turları da duzenlersiniz. Katılmaktan keyif alırız. Saygılar.

• Olumlu desteğiniz ve övgüleriniz için çok teşekkür ederim. Sizlerin desteği ile daha iyi yazılar çıkarabileceğimi umut ediyorum.Saygılar bizden.

2. Anlatım tarzınızla sizinle birlikte gezmiş kadar oluyoruz. Teşekkürler. Burnuma yağmur kokusu geldi.

• Nihal Hanım ,
      Sizin ve eşinizin yapmış olduğu yorumlar bana yabancı olduğum ”Yazı yazma” konusunda müspet destek olmaktadır. Çok teşekkür ederim.

3. Bilet fiyatları ve tren saatleri güzel ve gerçekçi detaylar.Seyahatte bizlere çok yardımcı olacağına eminim. Sizzden ricam biraz daha fotoğraf paylaşmanız….
    Yeni yazınızı ve fotoğraflarınızı merakla bekliyorum.

• Yazılarım ile seyahat planlarınıza bir nebze de olsa yardımcı olabiliyorsam ne mutlu bana. Yeni yazılarımda daha fazla görsel kullanmaya gayret edeceğim.Yorumlarınız için çok teşelkkürler.

4. Serseri Mayınlar gerçekten de çok güzel ve sizin de belirttiğiniz gibi görsel öğeler anlamında özel bir film.
    Lecce de bu filmin bir parçası olduğundan sevmemek elde değil. Bilgiler harika.

• Gerçekten benim de çok severek izlemiş olduğum bir film.
      Lakin önce filmi izleyip sonra mı Lecce’ye gitmeli ? yoksa Lecce’ye gidip sonra mı filmi izlemeli ?bundan tam emin değilim.
      Destekleriniz ve yorumlarınız için çok teşekkürler.

5. İtalyanın hastasıyım.Böyle faydalı ve zaman kazandırıcı bilgileri yayınladığınız için teşekkür ederim.Yeni yazılarınızı bekliyorum.
    Yazara ve yayınlayana teşekkürler…

• Olumlu yorumlarınız için çok teşekkür ederim.Yazdıklarım ile bir nebze de yardımcı olabiliyorsam ne mutlu bana .

6. İtalya gezi bilgileriniz çok faydalı, en ince ayrıntısına kadar bilgilendirme yapıyorsunuz, İtalya seyahati yapmayı düşünen biri olarak diğer şehirler ile ilgili bilgilendirmeleri sabırsızlıkla bekliyorum takipçinizim.

• Gerçekleştirmiş olduğum gezilerim vasıtası ile elde etmiş olduğum tecrübelerimi sizlerle yazı yoluyla da olsa paylaşmak ve sizlerin beğenisini kazanmak benim için büyük zevk.Çok teşekkür ederim.